maandag 29 augustus 2011

De cheetah zonder staart

Als ik deze foto krijg doorgestuurd, hoor ik dat het hier gaat om een cheetah zonder staart. Dat is de reden waarom hij in de opvang zit.
Meteen krijg ik door dat de staart voor balans bij het jagen zorgt.
‘Ik ben net zo’n zwalker als jij,’ grapt de cheetah, waarbij hij refereert aan een uitspraak van een andere cheetah, ‘Ik mis de juiste aandrijving.’
Ik ben een beetje overdonderd door deze adremheid, maar begrijp hem goed.
‘Ik zou verhongeren in de natuur,’ zegt de cheetah. Ik vertel dat ik net met de witte leeuw heb gesproken. ‘De leeuw mist alleen kleur, bij mij mist iets wezenlijks,’ legt de cheetah het verschil in reageren uit.
Alhoewel het zonder staart niet okee is, is er met zijn koppie helemaal niks mis. Dit dier wil graag intelligentie spelletjes doen. Hij zegt een intellectuele uitdaging te zoeken.
Ik vermoed dat het hier om een jong dier gaat of het is een dier dat nog erg jong van geest is en nog volop zin heeft in het leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten