donderdag 27 augustus 2009

De Canadese grondeekhoorn

Dit is de tweede keer dat ik deze grondeekhoorn benader.
De eerste keer was hij erg duidelijk: ‘Wat klets je toch? Wat wil je?’
Toen ik vertelde dat ik graag wat wilde babbelen vroeg hij of het over eten ging.
Als hij dat wilde, vond ik dat best.
Maar hij bleek helemaal niet te willen praten. Hij zag niet in waarom en hij wilde niks vertellen.
Ik zei dat hij de eerste was die niet wilde.
‘Dan heb je dat ook meegemaakt!’ reageerde hij bijdehand.
Vandaag probeer ik het nog es. Het kan zijn dat een van beiden een slechte dag had, niet?
Zijn eerste reactie is dat hij toch al gezegd had dat hij niet wilde praten?!
Hij wil spelen, plezier maken en wil geen tijd kwijt zijn aan geklets.
Ik vraag hem of hij zich dus wel vermaakt.
‘Ik heb je wel door! Je wilt me aan de praat krijgen!’
Daarop zie ik hem zo uit mijn beeld weghuppen!
Een vrolijk, uitdagend en triomfantelijk ‘dag’ kan er nog wel af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten