woensdag 13 mei 2009

De bijen (1)

De bijen vertellen me meteen dat ze hun oriëntatie kwijt zijn.
Ik hoor een hoop geluid door elkaar en vraag of één bij als woordvoerder wil optreden. Vanaf dat moment wordt het verstaanbaar voor me.
De bij zegt dat er al veel mensen zijn die weten hoe het ervoor staat met de bijen, maar dat het er nog te weinig zijn.
Ik weet niks van bijen en vraag verdere informatie aan hem.
‘Wij zijn richtingaanwijzers. Een soort ‘verkeersleiders’. Wij zijn als een netwerk waar alles en iedereen zich aan vastklemt/door laat bewijzeren. Wij zijn er voor het geheel.’
Hij vertelt dat ze door stralingen verstoord zijn en zelf de weg kwijt zijn.
Ze kunnen hun route niet maken en hij geeft het beeld door van bijen die hun strakke, geplande route willen maken maar halverwege naar beneden tuimelen.
‘Wij bereiken ons doel niet.’
Hij vertelt dat als de bijen weg zijn, de mensen weg zullen zijn.
‘Als de natuur in de war is, kan de mens niet meer leven. De natuur is er voor de mens: zuurstof, eten (plant en dier).’
Hij laat me het beeld zien van een aarde met alleen steen en rots en laat zien dat de mens zal sterven van eenzaamheid en gebrek aan schoonheid om hem heen.
Ik vraag hem wat er aan te doen is en hij zegt dat er op zorgvuldige plekken bijenkasten gezet moeten worden.
‘Er moet zorg worden besteed aan ons! Het mag niet opgegeven worden! Jullie moeten stralingsvrije gebieden zoeken voor ons!’
Hij vertelt dat er veel bijen nodig zijn om het werk te kunnen doen en om er veel te kunnen verliezen.
Kennelijk laat ik hem mijn moedeloze gevoel zien want ik hoor: ‘Jij hoeft het niet op te knappen maar je moet de boodschap doorvertellen! Geef de imkers moed! Zeg ze door te gaan! Het is niet hun hobby. Het is noodzaak!’
Hij geeft me nog door dat ze kanalen zoeken bij mensen om door te dringen. Dat is de reden waarom hij mij ook gebruikt.
Ik begrijp hem en beloof op mijn manier actie te ondernemen.
Ook beloof ik hem volgende week terug te komen.


Een rondje internet leert dat het gaat om Colony Collapse Disorder (CCD) oftewel de Verdwijnziekte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten